Всичко за Alfa Romeo Stelvio

След цяло столетие на съществуване, Alfa най-после направи SUV... и то базиран на Giulia

Планета

| 25 Март 2017

1/8

Изключително освежаващо е да ви представим нова Alfa Romeo (и то първия SUV модел в историята на марката) без да се притесняваме, че може да не е читава. Новото Alfa Romeo Stelvio е базирано на седана Giulia, който не просто скърши традициите на незадоволителни продукти на компанията, а буквално се превърна в същински конкурент на BMW, Jaguar и Mercedes. Затова и по-високия брат стартира живота си с пълна газ.

Стратегията на представянето на Stelvio е абсолютно същата като на седана – силните дизели с ограничени вредни емисии и изгодните планове за разсрочено плащане са оставени на една страна и ще бъде акцентирано върху тях в бъдеще. Засега цялото внимание е концентрирано върху най-зрелищната машина в гамата – Stelvio Quadriofoglio Verde.

Това дълго име сигнализира, че колата разчита на същите основи като седана Giulia QV, което пък означава, че семейното SUV е задвижвано от двигател, в чийто гени има голяма доза Ferrari. Alfa не харесва сравнението, Ferrari още по-малко. Затова 2,9-литровият V6 е брандиран като „вдъхновен от технологиите и познанията на Ferrari“. Но в крайна сметка говорим за семейно SUV с пет места, задвижвано от ¾ от битурбо V8-цата на Ferrari California T. Яко!

Компанията все още не съобщава колко бързо ще ускорява V6 моторът с 510 к.с.  от 0 до 100 км/ч., но ако Stelvio успее ефективно да прехвърли тази мощност върху асфалта, то Porsche Macan Turbo и Jaguar F-Pace нямат да имат големи шансове при пряко сравнение.

На чело в изпълнението на тази толкова важна задача е адаптивната Q4 система за двойно задвижване, която в повечето време позволява на 100% от мощността да бъде използвана чрез задния мост, намалявайки триенето и, надяваме се, увеличавайки удоволствието при шофирането. При грешка на задкормилното устройство или рязък спад на сцеплението, до 50% от мощността се насочва към предните колела. Също така, колата разполага с два съединителя към задната ос, които помагат за насочването чрез въртящия момент. То работи през задните колела, увеличавайки гъвкавостта на влизане в завоите и елиминирайки недозавиването. Всичко това може да превърне Stelvio QV във Ford Focus RS на семейните 4х4 автомобили. Не, че бихме подкрепяли подобен стил на шофиране, особено с голяма семейна кола. Хич... никога...

Разбира се се, на пазара се предлагат по-разумни версии на Stelvio за по-разумни хора. Дизелите са ясни, а от Alfa обявиха и двулитров, 4-цилиндров бензинов мотор, способен на 280 коня и 400 Нм въртящ момент, заедно с познатата от Quadriofoglio 8-степенна автоматична скоростна кутия на ZF.

Стандартните версии ще бъдат оборудвани с трите режима за промяна на характера на колата. Тези режими изменят работата на управлението, дросела и скоростната кутия. Единствено липсва състезателният режим, който е оставен ексклузивно за най-горещото Stelvio. Той позволява смени на предавките за едва 150 милисекунди... и позволява на V6-цата да изръмжи по италиански. Ако все още не сте убедени, че това ще бъде сред най-шофьорските семейни коли, ето го и поредното доказателство: сред екстрите на Quadriofoglio са карбоново-керамични спирачки, които по принцип се предлагат единствено с най-наточените супер танкове на Porsche и Bentley.

Отвътре трудно ще намерите големи разлики между Stelvio и Giulia, включително 8,8-инчовия дисплей, управляван чрез роторен бутон, разположен на централната конзола. Възможно е да добавите карбонови контури, които да са в тон с екстериорните елементи или да украсите интериора с детайли от дърво.

При дължина от 4680 мм, Stelvio е много близо до Macan, макар и да е малко по-високо – 1650 мм. Според слуховете, италианската кола тежи по-малко от тази на Porsche заради карбоновата полуоска, изцяло алуминиевият двигател, алуминиевият преден капак, врати, багажник и окачване. Но най-важното е, че заради нагласите на масовата аудитория да купува Macan, Jaguar F-Pace Land Rover Evoque и всякакви други кросоувъри, този автомобил, а не Giulia, може да бъде колата, подсигуряваща бляскаво бъдеще за Alfa.

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 09 Десет неща, които научихме този месец - Demon тероризира света с 850 к.с., McLaren F1 се завръща, OMV пуска нов бензин, говорим си за рали "България", за Porsche, Ruf, AMG, Alfa, Audi и други
  • 57 Мартин Чой - ексклузивно интервю за TopGear България и тежкото 24-часово състезание на Льо Ман
  • 61 Най-великия SUV в света
  • 80 Ferrari FXXK - Крис Харис взима едно и му дава газ на пистата
  • 90 Giulia - обиколка на честта за динамичната италианка срещу най-отявлените и съперници
  • 98 Fittipaldi EF7 - двукратен F1 шампион създава перфектната пистова суперкола
  • 104 10 Години TopGear в снимки
  • Тестове
  • 24 Citroen Jumpy Spacetourer - идеален за превоз на повече хора на дълги разстояния
  • 26 BMW Electric Now Tour 2017 - караме бъдещето на BMW с хибридна и електрическа моторизация
  • 30 Караме електричките в гамата и на VW под формата на четири "хладилника"
  • 36 Suzuki Swift - хай-тех играчка за без пари
  • 37 Nissan Micra M - метаморфоза на един градски боец
  • 38 Dacia Sandero Stepenway - смесваме приключенската румънка с тъппата и автомобилите от Баха 500 Румъния
  • 40 SUV гамата на Ford на едно място, в еднакви предизвикателства
  • 44 Mazda CX-5 Sport Nav AWD - още една добра кола от Mazda
  • 46 Ferrari GTC4 Lusso T - фамилната кола на Ferrari с разумен двигател
  • 49 Nissan X-Trail - SUV-ът е с нов, по-голям двигател и още по-успешно премахва ограниченията
  • 50 BMW M240i xDrive - уличният биткаджия
  • 51 BMW 640d Gran Coupe
  • Гараж
  • 121 BMW 530d xDrive Luxury - проверяваме дали G30 става за превозване на малки пилоти и тяхната екипировка
  • 120 Nissan Micra излиза срещу Citroen C3
  • 122 Продължаваме да пътешестваме с VW Caravelle

Препоръчваме ви!