Тест: Mercedes-Benz E-Class All-Terrain

На Audi Allroad и Volvo Cross Country им беше лесно... досега

Тестове

| 17 Април 2017

1/5

Преди няколко години Mercedes създаде кола, носеща името R63 AMG. Беше пълна лудост – тежък транспортьор на хора с 6,2-литров V8 мотор. Споменавам го единствено за да изразя надежда, че от компанията пак няма да издържат на изкушението и ще сложат туин-турбо V8-цата от Е63 в този автомобил. Би било дяволски яко.    

В този си вид, All-Terrain е една напълно рационална машина. Тя е точно това, което си представяте, че е – висока Е-класа, която е перфектно копие на Audi Allroad и Volvo Cross Country. Налична е с два дизелови двигателя – новият двулитров 4-цилиндров и 3-литровият V6. Жалко, че във Великобритания ще получим единствено втория вариант, защото 220d вади страхотни аргументи в своя полза и неговото присъствие би превърнало All-Terain в истински нов модел, а не плахо изпробване на настроенията.

Задвижването 4Matic 4WD е взето от GLE SUV и е стандартно. Клирънсът е с 29 мм по-висок от обикновеното комби и ако включите режим All-Terrain, въздушното окачване ще ви вдигне с още 20 мм. Съществува и още един режим, който е специално за преодоляване на скални препятствия. Аз карах офроуд през стръмна австрийска гора и мога да ви кажа, че ще бъдете изумени до какви места ще успеете да стигнете.

Сравнително високите гуми с размер 245/45 и по-мекото окачване позволява на колата прекрасна походка на пътя. Не я натискате, защото това няма да й хареса. Тя е тиха и успокояваща. Увереността на All-Terain трудно може да бъде разклатена.

Моделът 350d е великодушен спътник. Интериорът е почти идентичен със стандартната Е-класа, а същото важи и за 640-литровия багажник. Но този автомобил е по-способен и с по-широк репертоар заради протекторите на корпуса и голяма височина спрямо настилката. Отстрани изглежда прекалено като Peugeot 508 RXH за моя вкус, но виждам защо повечето хора биха го харесали. А идването на E63 All-Terrain ще даде ново значение на изречението „не пестете конете“.


Оли Меридж

 

Данни

 

2987 см3, V6 турбодизел, двойно, 257 к.с., 620 Нм

5,0 л/100 км, 156 г/км СО2

0-100 км/ч за 6,5 сек, 250 км/ч

1950 кг

 

Присъда: Mercedes ударно влиза в крак с модата с очаквано внушителни резултати. Предпочитаме тази кола в сравнение с GLE SUV.

 

8/10

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 09 Десет неща, които научихме този месец - Demon тероризира света с 850 к.с., McLaren F1 се завръща, OMV пуска нов бензин, говорим си за рали "България", за Porsche, Ruf, AMG, Alfa, Audi и други
  • 57 Мартин Чой - ексклузивно интервю за TopGear България и тежкото 24-часово състезание на Льо Ман
  • 61 Най-великия SUV в света
  • 80 Ferrari FXXK - Крис Харис взима едно и му дава газ на пистата
  • 90 Giulia - обиколка на честта за динамичната италианка срещу най-отявлените и съперници
  • 98 Fittipaldi EF7 - двукратен F1 шампион създава перфектната пистова суперкола
  • 104 10 Години TopGear в снимки
  • Тестове
  • 24 Citroen Jumpy Spacetourer - идеален за превоз на повече хора на дълги разстояния
  • 26 BMW Electric Now Tour 2017 - караме бъдещето на BMW с хибридна и електрическа моторизация
  • 30 Караме електричките в гамата и на VW под формата на четири "хладилника"
  • 36 Suzuki Swift - хай-тех играчка за без пари
  • 37 Nissan Micra M - метаморфоза на един градски боец
  • 38 Dacia Sandero Stepenway - смесваме приключенската румънка с тъппата и автомобилите от Баха 500 Румъния
  • 40 SUV гамата на Ford на едно място, в еднакви предизвикателства
  • 44 Mazda CX-5 Sport Nav AWD - още една добра кола от Mazda
  • 46 Ferrari GTC4 Lusso T - фамилната кола на Ferrari с разумен двигател
  • 49 Nissan X-Trail - SUV-ът е с нов, по-голям двигател и още по-успешно премахва ограниченията
  • 50 BMW M240i xDrive - уличният биткаджия
  • 51 BMW 640d Gran Coupe
  • Гараж
  • 121 BMW 530d xDrive Luxury - проверяваме дали G30 става за превозване на малки пилоти и тяхната екипировка
  • 120 Nissan Micra излиза срещу Citroen C3
  • 122 Продължаваме да пътешестваме с VW Caravelle

Препоръчваме ви!