Тест: Aston Martin Vanquish S

В сърцето си е все още GT, но е по-пъргав и пристрастяващ от DB11

Тестове

| 16 Април 2017

1/14

В един предишен живот, изпълнителният директор на Aston Martin, Анди Палмър, беше шеф по планирането в Nissan. Сред множеството му задачи беше подсигуряването на достатъчно разнообразие в гамата на Nissan, но без новите модели да изяждат от продажбите на вече съществуващите. Съответно, разбирате защо дебютът на новия Vanquish S (двуврато GT с 603 к.с.), който идва няколко месеца след представянето на DB11 (двуврато GT с 608 к.с.), ни кара неразбиращо да си чешем главите.

Палмър твърди, че новият и по-мощен Vanquish S „вдига летвата и уверено се намества в гамата на Aston Martin, различавайки се драстично от новия DB11”. Говорител на компанията поясни, че DB11 е GT боецът на Aston, докато Vanquish S е супер GT автомобил. Т.е., това трябва да е по-фокусирана кола, но като се има в предвид, че разчита на по-стари технологии на задвижването и на по-старо шаси в сравнение с DB11, трябва да е доста зрелищно, за да си заслужава покупката.

За щастие, носталгията играе огромна роля. Това е последното появяване на взаимствения от Ford 6-литров V12 на Aston Martin, който е пипнат, за да отдава 30 к.с. повече от предишния Vanquish, макар че въртящият момент от 630 Нм остава без промяна. DB11 е с 5,2-литров туин-турбо V12. В края на годината той ще бъде последван от Vantage с 4-литров туин-турбо V8. А новият Vanquish, базиран на DB11, който ще дебютира през 2018, също ще е с туин-турбо агрегат, така че това е лебедовата песен на атмосферните модели на Aston Martin.
Мат Бекър бе привлечен от Lotus и в момента ръководи отдела по управление и качество на возенето в Aston Martin. Той има сериозна роля в дизайна на шасито. Хода на пружините е увеличен с 10%, а амортисьорите са пренастроени за по-добра хармония между предната и задната част. Добавен е удебелен заден анти-ролбар за по-голяма стабилност на задницата, хидравличното управление е изменено, но ходът му е без промяна. А нов ауспух усилва лебедовата песен на V12-ката.

Наличен е и нов аеро пакет, включващ малки крилца по ръбовете на предната броня, които отдалечават въздушния поток от колелата. Така челното съпротивление намалява, предницата се стабилизира и външния вид довиба по-агресивна осанка. Сами по себе си, промените са нищожни, но всички заедно превръщат промяната в очевидна.

Помня, че бях зашеметен от оригиналния Vanquish, когато го карах преди няколко години. Контролът върху шасито бе мек и плавен, но синхронът отсъстваше и комфортът бе нулев. Тунингът на окачването е ограничил страничното и напречното движение, като дори най-отвратителните подскоци са загладени като камъче, престояло във водата цели столетия. Шокиран съм, че дори по-твърдото от двете настройки на окачването не е единствено за пистова употреба. Можете да го използвате и когато се чувствате палави по обикновения път.

Не бях в такова настроение, защото второкласните пътища около базата на Aston в Уоруикшър бяха позамръзнали, а и на първото кръгово превъртях задните колела с леко докосване на газта, като единственото, което ме спаси от завъртане беше отпуснатият тракшън контрол. Поуката е взета.

А поуката е, че този двигател е просто сюблимен. Автоматичната 8-степенна кутия препуска из предавките и докато моторът не разполага със страхотния въртящ момент при ниски обороти на DB11, той с готовност отговаря на командите и надгражда все по-уверено до възвишена, хармонична кулминация. Съжелявам, но откъм неподправено вълнение и усещане за голямо събитие, това задвижване безапелационно побеждава V12-ката на DB11. Проблемът е, че с втора предаква, която ви извежда до 110 км/ч, рядко ще се наслаждавате на най-голямото зрелище докато сте на обикновения път. В рамките на ограниченията можете да се радвате на лекото и загладено управление, което дава нотки на съпротивление и предоставя истинска обратна връзка докато влизате в завоите.

Трудната задача е клиентите да бъдат убедени да похарчат 200 000 паунда, което е близо 260 000 лв, за кола, която скоро ще излезе от производство. Е, нека ви помогна в избора. Интериорът на DB11 е претъпкан с електроника на Mercedes и не е кой знае колко по-добър от купето на Vanquish. Тук е добавена и подшивка, тип мрежа на паяк. Получавате по-трудно достъпен двигател, поне на пътя, а и разходът е по-голям. Но колата пращи от енергия и разполага с по-голям потенциал да ви развълнува. Стигаме и до стила на изпълнението. Знам, че е въпрос на лично мнение, но според мен, тази кола навира DB11 в миша дупка.

В обобщение, това е колата, която Vanquish трябваше да бъде от самото начало. Жалко, че ще има кратък живот и ще е придобивка само на няколко колекционери. Но няма по-подходяща добавка към бляскавата биография на това V12.

Джак Рикс

 

Данни

5935 см3, V12, задно, 603 к.с., 630 Нм

10,8 л/100 км, 302 г/км СО2

0-100 км/ч за 3,5 сек, 323 км/ч

1793 кг

 

Присъда: По-гладка, по-остра, по-шумна – колата, която Vanquish трябваше да бъде от самото начало. С голяма доза емоция се сбогуваме с атмосферните модели на Aston Martin.

 

8/10

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 09 Десет неща, които научихме този месец - Demon тероризира света с 850 к.с., McLaren F1 се завръща, OMV пуска нов бензин, говорим си за рали "България", за Porsche, Ruf, AMG, Alfa, Audi и други
  • 57 Мартин Чой - ексклузивно интервю за TopGear България и тежкото 24-часово състезание на Льо Ман
  • 61 Най-великия SUV в света
  • 80 Ferrari FXXK - Крис Харис взима едно и му дава газ на пистата
  • 90 Giulia - обиколка на честта за динамичната италианка срещу най-отявлените и съперници
  • 98 Fittipaldi EF7 - двукратен F1 шампион създава перфектната пистова суперкола
  • 104 10 Години TopGear в снимки
  • Тестове
  • 24 Citroen Jumpy Spacetourer - идеален за превоз на повече хора на дълги разстояния
  • 26 BMW Electric Now Tour 2017 - караме бъдещето на BMW с хибридна и електрическа моторизация
  • 30 Караме електричките в гамата и на VW под формата на четири "хладилника"
  • 36 Suzuki Swift - хай-тех играчка за без пари
  • 37 Nissan Micra M - метаморфоза на един градски боец
  • 38 Dacia Sandero Stepenway - смесваме приключенската румънка с тъппата и автомобилите от Баха 500 Румъния
  • 40 SUV гамата на Ford на едно място, в еднакви предизвикателства
  • 44 Mazda CX-5 Sport Nav AWD - още една добра кола от Mazda
  • 46 Ferrari GTC4 Lusso T - фамилната кола на Ferrari с разумен двигател
  • 49 Nissan X-Trail - SUV-ът е с нов, по-голям двигател и още по-успешно премахва ограниченията
  • 50 BMW M240i xDrive - уличният биткаджия
  • 51 BMW 640d Gran Coupe
  • Гараж
  • 121 BMW 530d xDrive Luxury - проверяваме дали G30 става за превозване на малки пилоти и тяхната екипировка
  • 120 Nissan Micra излиза срещу Citroen C3
  • 122 Продължаваме да пътешестваме с VW Caravelle

Препоръчваме ви!