Velar е най-авангардния Range Rover и вече е в България

Четвъртия модел в семейството е най-авангардния и високотехнологичен Range Rover правен до сега.

Новини

| 19 Юни 2017

1/25

Ние в TopGear обичаме Range Rover-и. Land Rover винаги са били носители на неподправена и неподражаема емоция и приключенски дух, а върховите модели от семейството на Range Rover съчетават това с уникален стил, престижно присъствие и бляскав лукс. Явно не случайно компанията в последните години се стреми към разрастване на семейството на RR и вече сме свидетели на появата на четвъртия му член - Velar. Колкото и да харесваме Evoque, Sport и класическия Range Rover, няма как да скрием, че още от първите слухове за него го чакахме с нетърпение, а видяното в Женева ясно ни доказа, че надеждите ни не са били напразни. Е, ето го вече и у нас в целия му блясък, футуристичност и елегантност. На 15-ти юни в София се състоя официалното му представяне и естествено ние бяхме там, сред бизнес елита и отбрани клиенти на марката. Range Rover Velar ще остане повече от месец в България, като ще направи обиколка из представителствата на марката. Автомобилът ще бъде изложен в Мото-Пфое Люлин в София от 19-ти до 21-ви юни, в Мото-Пфое Варна на 24-ти юни, в Мото-Пфое Бургас на 26-ти и 27-ми юни и в Мото-Пфое Пловдив на 29-ти и 30-ти юни. На 3-ти юни Velar ще се завърне в столицата и ще остане за още няколко дни у нас.

Автомобилът би трябвало да е позициониран между Evoque и Sport, но присъствието му, класата и излъчването са за далеч по-изискан представител на Range Rover семейството, и въпреки, че размерите му са значително по-малки, ние спокойно бихме го поставили до ненадминатия Range Rover. Изключително авангардната визия, технологичното ниво на иновациите и модернистичния интериор са неустоимо привлекателни. Всичко това на стартова цена от 120 000лв. предвещава неспокойни нощи за установените гиганти в сегмента като BMW X6, Porsche Cayenne, Mercedes GLE Coupe и очакваната купе версия на Audi Q7.

Създадено като кодово наименование при създаването на оригиналния Range Rover през далечната 1970, името Velar продължава да носи иновативния дух половин век по-късно.

Екстериорната визия е крайно изчистена и модернистична, въпреки че далеч не можем да наречем останалите членове на семейството остарели. Тук нещата отиват на следващото ниво и спокойно можем да говорим за най-модерно изглеждащия SUV на пазара въобще. В интериорът пък, високотехнологичното излъчване допълнително засилва това усещане и със сигурност вдъхва усещане за чувствително изпреварил времето си автомобил. Свръхмодерната информационно-развлекателна система Touch Pro Duo с нейните два 10-инчови сензорни екрана с висока резолюция, редуцираните до минимум бутони и селектори и стилистичното оформление на повърхностите в интериора оставят наистина страхотно настроение за автомобил от бъдещето, а качеството на материалите и изработката недвусмислено говорят за Range Rover.

По отношение на техниката - имаме лека и здрава каросерия с високо съдържание на алуминий, работеща за понижаване на теглото и подобряване на динамиката, подвижността и икономичността. Въздушното окачване е стандартно при 6-цилиндровите модели и предоставя адаптивна технология за още по-добра динамика. Задвижването естествено се контролира от последното поколение на Terrain Response с активен заден диференциал и всички системи под шапката и за необезпокояван прогрес по всякакви терени.

Задвижването е поверено на 6 агрегата, от най-малкия 2-литров дизел със 180 коня до добре познатия 3-литров V6 с компресор и 380 к.с.

Половината от тези неща нямаме представа как работят, но сме се убедили неведнъж, че вършат работата си страхотно и нямаме съмнения, че ще се справят с прекарването на Velar по пътя и извън него точно така, както желае шофьора, а глезотиите в интериора и начина на интеракция с новите сензорни екрани правят престоя във вътрешността му пристрастяващ. Нямаме търпение да прекараме повече време насаме с него...

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 09 Десет неща, които научихме този месец - Demon тероризира света с 850 к.с., McLaren F1 се завръща, OMV пуска нов бензин, говорим си за рали "България", за Porsche, Ruf, AMG, Alfa, Audi и други
  • 57 Мартин Чой - ексклузивно интервю за TopGear България и тежкото 24-часово състезание на Льо Ман
  • 61 Най-великия SUV в света
  • 80 Ferrari FXXK - Крис Харис взима едно и му дава газ на пистата
  • 90 Giulia - обиколка на честта за динамичната италианка срещу най-отявлените и съперници
  • 98 Fittipaldi EF7 - двукратен F1 шампион създава перфектната пистова суперкола
  • 104 10 Години TopGear в снимки
  • Тестове
  • 24 Citroen Jumpy Spacetourer - идеален за превоз на повече хора на дълги разстояния
  • 26 BMW Electric Now Tour 2017 - караме бъдещето на BMW с хибридна и електрическа моторизация
  • 30 Караме електричките в гамата и на VW под формата на четири "хладилника"
  • 36 Suzuki Swift - хай-тех играчка за без пари
  • 37 Nissan Micra M - метаморфоза на един градски боец
  • 38 Dacia Sandero Stepenway - смесваме приключенската румънка с тъппата и автомобилите от Баха 500 Румъния
  • 40 SUV гамата на Ford на едно място, в еднакви предизвикателства
  • 44 Mazda CX-5 Sport Nav AWD - още една добра кола от Mazda
  • 46 Ferrari GTC4 Lusso T - фамилната кола на Ferrari с разумен двигател
  • 49 Nissan X-Trail - SUV-ът е с нов, по-голям двигател и още по-успешно премахва ограниченията
  • 50 BMW M240i xDrive - уличният биткаджия
  • 51 BMW 640d Gran Coupe
  • Гараж
  • 121 BMW 530d xDrive Luxury - проверяваме дали G30 става за превозване на малки пилоти и тяхната екипировка
  • 120 Nissan Micra излиза срещу Citroen C3
  • 122 Продължаваме да пътешестваме с VW Caravelle

Препоръчваме ви!