Влади Кулев за мечтаната кола

Модерните автомобили са нещо много хубаво, прекрасни за пътуване, изпълнени с всякакви глезотии – спират сами, вибрират, ако заспите, сами си превключват светлините, поддържат скорост, зададена от вас, и дистанция до автомобила отпред.

Планета

| 25 Септември 2013

Първият автомобил, който напълно самостоятелно шофирах в още несъзнателна възраст, бе Trabant 601S. Прескачам момента, в който съм изправил косите на  майка ми, когато на 4 годинки съм решил, че е много добра идея да изключа от скорост гордостта на младото работническо семейство, новопридобит (друг) Trabant P601, паркиран на наклон, водещ към натоварен булевард. Натоварен за времето си, разбира се, но все пак... След като придобих шофьорска книжка легално, опитвах всекидневно да се саморазруша в Lada Samara 1.3. За ужас на родителите ми и на куп „доброжелатели”, които им телефонираха ежеминутно с информация „откъде-как-съм-минал”. Управлявах този соцавтомобил с увереност, в която към днешна дата не мога да открия нито разум, нито капка мисъл. Това включва скок от ледена буца, изравнявайки нивото на пътниците в автобус "Чавдар". Минаване по еднопосочна павирана улица със 130 км/ч, по която сега слизам с 40. Зимно шофиране с гуми с шипове отпред и летни гуми отзад. Счупих металната ос на педала за газта и многократно късах жило на съединителя. И така, докато на 60 000 км от нова тази кола започна да хвърля масло през карбуратора. Нямаше права ламарина по нея освен по покрива, където имаше нокти от кучето ми – гордо покатерилата се там немска овчарка, за да изпълнява всекидневните си задължения. Имаше нещо, което много ме радваше в този автомобил – беше механичен и отиваше там, където исках да отиде.

После се разглезих и започнах да гледам в посока климатик, ел. това, ел. онова... И знаете ли какво? Модерните автомобили са нещо много хубаво, прекрасни за пътуване, изпълнени с всякакви глезотии – спират сами, вибрират, ако заспите, сами си превключват светлините, поддържат скорост, зададена от вас, и дистанция до автомобила отпред. Имат интернет вътре и ви четат мейлите на глас. Със сигурност, ако ви се наложи да пътувате 1600 км, без да спрете, можете да го направите с E320CDI, а ако го правите в Peugeot 205 GTi, ще ви идва да се самоубиете. НО! Модерните автомобили имат един голям, и то много сериозен проблем! Все по-малко от тях стават за каране. Който каквото да ви говори – 2,2 тона нямат същото усещане като 1 тон колиба със силно застрашена сигурност за шофьора. Да, някои са по-добри от други. При едни сякаш от другата страна на волана не е закачено нищо, но елементът на тръпката напуска славно всички... почти. Трябва да се прицелите в нещо скъпо и неразумно, за да върнете забавата зад волана. Да, в KTM x-Bow и Ariel Atom умрях от кеф, докато шофирам, но това със сигурност е втори автомобил в гаража... да не кажа трети. Дори настоящото GT3 е само с PDK кутия и ел. серво на волана. Или, с други думи, ако говорим чисто за усмивка на ентусиаст – Peugeot 205 GTi ще ви я изкара от ухо до ухо, докато E320CDI просто ще ви задържи сериозен. Установих това при последното си пътуване. Започнах да се возя повече, отколкото да карам. И това ме натъжава. Със сигурност има огромно количество допълнителни фактори – възраст, развитие на мозъчните клетки (крайно време беше), семейство, камери, идиоти по пътищата... много са. Липсва ми шофирането. И не мисля да се примирявам с това. Не го правете и вие, ако някъде в редовете сте припознали и себе си. Не се предавайте! Усмивката се връща и с Peugeot 106 Rallye –кола за без пари в момента. Clio Renaultsport, 205GTi, Impreza GT … много са. Снощи прекарах нощта в размисли и ровене в мрежата. Въпросът е – EVO VI Tommi Makinen или  Integrale Evo II? Със сигурност Mitsubishi няма да ми създава толкова грижи... Не мисля да модифицирам нито една от двете. От друга страна, всеки път, в който видя или карам Integrale, и ми омекват коленете. И ще ми вади усмивката всеки път, в който само отворя вратата на гаража. Направете го и вие – намерете си автомобила, който ви радва, и се грижете за него, защото емоцията, която поражда в една нещастна автомобилна душа, е безценна.

Коментари добави коментар »

#1

luben shipkov

09.11.2013 | 20:59

Ili nisan r34

 

#2

Сашо

20.03.2014 | 17:14

Ford - Orion 1.6D - усмивката е гарантирана

 

#3

mikru

06.04.2014 | 03:16

Vsqka edna kola sys zadno predavane i povechko kone predizvikva vyzbuda

 

#4

турбо

20.06.2014 | 15:34

абе и ти направи един тест на ауди и като пълен комплексар ни занимава с глупостите как те спирали полицаите и тем подобни глупости,ми тествай 30-40 скъпи автомобила с цел не да се правиш на интересен и тогава се оплаквай от полицаите а не качи се в една кола и вместо да наблегнеш на теста ти ми наблегаш колко си бил важен пред полицаите със служебката,е верно то нали скоро нема ти се отдаде да тестваш друга

 

#5

ИЦО СВИНЯТА

24.10.2014 | 08:52

HONDA CIVIK 2.2 DISEL КОГАТО Я КУПЯ ЩЕ СЕ НАСЕРА В МРЪСНИТЕ СИ ГАЩИ,СЛЕД ТОВА ЩЕ СИ БРЪКНА В ШИБАНАТА УСТА И ЩЕ СЕ ИЗПОВРЪЩАМ ВЪТРЕ В НЕЯ МОГА И ДА СЕ ИЗСЕРА СЛЕД ТОВА НО КЕФА ЩЕ Е ГОЛЯМ МНООООГО ГОЛЯМ....

 

#6

fg

22.07.2015 | 12:58

gdfgdf

 

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 09 Десет неща, които научихме този месец - Demon тероризира света с 850 к.с., McLaren F1 се завръща, OMV пуска нов бензин, говорим си за рали "България", за Porsche, Ruf, AMG, Alfa, Audi и други
  • 57 Мартин Чой - ексклузивно интервю за TopGear България и тежкото 24-часово състезание на Льо Ман
  • 61 Най-великия SUV в света
  • 80 Ferrari FXXK - Крис Харис взима едно и му дава газ на пистата
  • 90 Giulia - обиколка на честта за динамичната италианка срещу най-отявлените и съперници
  • 98 Fittipaldi EF7 - двукратен F1 шампион създава перфектната пистова суперкола
  • 104 10 Години TopGear в снимки
  • Тестове
  • 24 Citroen Jumpy Spacetourer - идеален за превоз на повече хора на дълги разстояния
  • 26 BMW Electric Now Tour 2017 - караме бъдещето на BMW с хибридна и електрическа моторизация
  • 30 Караме електричките в гамата и на VW под формата на четири "хладилника"
  • 36 Suzuki Swift - хай-тех играчка за без пари
  • 37 Nissan Micra M - метаморфоза на един градски боец
  • 38 Dacia Sandero Stepenway - смесваме приключенската румънка с тъппата и автомобилите от Баха 500 Румъния
  • 40 SUV гамата на Ford на едно място, в еднакви предизвикателства
  • 44 Mazda CX-5 Sport Nav AWD - още една добра кола от Mazda
  • 46 Ferrari GTC4 Lusso T - фамилната кола на Ferrari с разумен двигател
  • 49 Nissan X-Trail - SUV-ът е с нов, по-голям двигател и още по-успешно премахва ограниченията
  • 50 BMW M240i xDrive - уличният биткаджия
  • 51 BMW 640d Gran Coupe
  • Гараж
  • 121 BMW 530d xDrive Luxury - проверяваме дали G30 става за превозване на малки пилоти и тяхната екипировка
  • 120 Nissan Micra излиза срещу Citroen C3
  • 122 Продължаваме да пътешестваме с VW Caravelle

Препоръчваме ви!